Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser,  retur/angrerett, Leveringstider, Betalingsvirkår hos ABELONE.NO

Angrerett

ABELONE.NO ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Har du har fått feil vare eller en defekt vare står vi selvsagt for returkostnaden. Følg instruksjonene som er forklart nedenfor for å sende tilbake dine varer til oss.

 Av hygienisk hensyn bytter vi ikke truser eller andre underdeler.

Info:

  • Alle priser er inklusive moms, oppgitt i NOK.
  • Når du har gjennomført og godkjent en bestilling vil varen/e bli sendt så fort vi klarer 2-7 dager. Vi sender ut varer mandag-torsdag. Forbehold om bestillingsvare, se under.
  • Vi bestreber å ha så kort leveringstid som mulig. Haster det bestill ekspress over natten sending. Dette koster ekstra (Postens satser).
  • Porto kr 79,- for alle sendinger eller 135,- for sendinger med Brudekjole, kjole, Sko, Herretøy, Dåpskjole og noen andre produkter. Vi har et meget godt utvalg av varer, og størrelser for å ha rask levering. Men enkelte varer og størrelser er det leveringstid på.
  • Når du har gjennomført og godkjent en bestilling, vil du innen kort tid motta en ordrebekreftelse/kvittering pr. e-post fra oss.
  • Om du har gjennomført bestilling men ikke gjennomført betaling vil ingen varer sendes ut. Du må da logge inn på din ordre og gennomføre betalingen. Kommer ingen betaling inn vil vi slette din ordre etter en tid.
  • Ved problemer med betalingen ta kontakt med oss tlf: 456 00 746 post@abelone.no

Du vil få en tilbakemelding fra oss via e-mail når varen er sendt fra oss. Varen/e sendes deg man-tor. alt avhengig av når du bestiller. Forbehold om lengre leveringstid ved bestillingsvarer. Vi gir beskjed via mail om varer som må bestilles opp, og når du kan forvente de til deg.

Betaling

  • Klarna Faktura kr.0,- i tillegg til porto. Varen sendes fra oss etter 1-3 virkedager om varen er på lager. Faktura sendes til din e-post adresse med 14 dager forfall. Les om KLARNA faktura her: KLARNA FAKTURA
  • Klarna Delbetaling med Konto. 0,- kr i startavgift  Betal i ditt eget tempo. Varene sendes etter 1-3 virkedager om varen er på lager. Faktura blir sendt fra Klarna. Se vilkår for dette under hvert enkelt produkt. eller les mer om KLARNA Konto her: KLARNA KONTO
  • Dibs kortbetaling (Visa, mastercard) kr.0,- i tillegg til porto. Dibs 3-D secure er en sikker nettbetaling. Varene sendes fra oss etter 1-3 virkedager om de er på lager.

 

Bestillingsvarer

  • Bestillingsvarer. Vi gir deg beskjed via telefon eller mail om varer som må bestilles opp (om det avviker fra hva som står oppført i nettbutikken,) og når du kan forvente de til deg. Du har da anledning til å annulere eller endre din ordre om du måtte ønske det.
  • Vi gjør vårt ytterste for å ha rask levering. Haster bestill ekspress over natten sending eller ta kontakt på mail post@abelone.no tlf: 456 00 746
  • Vi har de fleste varer på lager. Vi har ikke absolutt alle størrelser inne til enhver tid og ved utsolgt i nettbutikken blir varen regnet som bestillingsvare/r
  • Lilly produkter som ikke er på lager blir sendt til den første i hver måned, og ankommer oss ca. den 5 dag i hver måned og blir da sendt så raskt som mulig ut. Alle bestillinger må da være gjort i god tif før dette for å komme med sendingen som går den 1 i hver måned. Bestillinger etter den første kommer da ikke med før neste måned igjen.
  • Andre varer varierer det med leveringstidene. Vi tar kontakt om de må bestilles opp (om det avviker fra hva som står oppført i nettbutikken).

Størrelser

  • Det er kjøpers ansvar og plikt å lese størrelsesguidene samt info. om hvert produkt i nettbutikken og påse at riktig størrelse blir bestilt.

Forsendelse og levering

  • Porto kr 79,- på alle sendinger under kr 700,-
  • Porto kr 135,- tilkommer sendinger over kr 700,-
  • Leveringsomkostningene vil alltid fremgå av totalen i varekurven.
  • Lagerførte varer vil under normale omstendigheter bli sendt innenfor  1-3 virkedager etter at bestillingen og betalingen er mottatt. Transporttiden vil avhenge av hvor i landet du bor.
  • De aller fleste varer vil sendes som servicepakke, med forsikring og sporing.
  • Det er kjøpers ansvar å gjøre bestillingen i god tid før varen skal brukes.
  • Vi har de fleste varer på lager. Men med forbehold om utsolgt. Vi har ikke alle størrelser inne til enhver tid. Se da leveringstider for Bestillingsvarer over.
  • Har brudekjolen snøring i ryggen anbefaler vi at du får hjelp til å snøre brudekjolen ordentlig igjen da helhetsinntrykket ikke blir like fint før dette er gjordt korrekt.
  • Har du bestillt brudekjole og skal prøve denne hjemme anbefaler vi at du legger ett rent laken på gulvet da kjolene fort suger til seg støv og skitt synes med en gang. Eller pass på at gulv oa. er rent ved prøving av brudekjole.

Henting i Butikken

  • Du kan hente varen hos oss, gi da beskjed snarest så trekker vi fra frakten (Dette kan kun gjøres etter at bestilling og betaling er lagt inn).  Hente dag og tidspunkt må avtales før du kommer i salongen.
  • Om du bestiller varene i nettbutikken men vil hente de ut i butikken må du forsikre deg om at vi har de på lager og er i salongen når du kommer. Om vare/e må hentes fra lageret må du beregne minst 1 arbeidsdag fra bestilling til henting.
  • Gjelder det prøving av brudekjoler du har bestilt i nettbutikken, må du bestille time før du kommer. Frakten vil bli trukket fra av oss i etterkant om den kjøpes i salongen.
  • Prøving av Dåpskjoler gjøres ikke. Dåpsluene kan prøves. Se størrelsesguide for mål om du er usikker på noe. Avtal dag og tid før du kommer
  • Ved prøving av Brudekjoler/kjoler må det avtales tid på forhånd. Bestill prøvetime HER

Bytterett/Angrerett

  • Av hygienisk hensyn bytter vi ikke truser eller andre underdeler.
  • Vi viser til kjøpsloven og angrerettloven.
  • Du har 14 dagers bytterett/angrerett på varer bestilt i nettbutikken. Bytter/angrer du kjøpet, må du for egen regning sende varen tilbake til adresse (se nederst på siden) senest den 14. dag etter bestillingen.
  • Varen/e må være ubrukt , uvasket og i original emballasje, og i samme stand som da du mottok den. Er varen brukt, skadet, skitten eller ødelagt på grunn av forsømmelse fra din side, risikerer du å miste angreretten.
  • Må plagget sendes til rens, belastes du med kr 500,- for dette (Vi har enda ikke måttet gjøre det om du skulle bli redd for å bestille 🙂 Pass bare på at gulv oa. er rent ved prøvingen. Prøver du brudekjole anbefaler vi å legge ett rent laken på gulvet da kjolene fort suger til seg støv og skitt. Har brudekjolen snøring i ryggen anbefaler vi at du får hjelp til å snøre brudekjolen ordentlig igjen da helhetsinntrykket ikke blir like fint før dette er gjort korrekt.
  • Skriv ut angreretts skjema og fyll dette korrekt ut, opplys alltid om ordrenummer og send det med når du returnerer varen/e. Vi refunderer ikke hvis vi ikke har mottatt returskjema innen 14 dager.
  • Som kjøper plikter du å betale returporto. Brudekjoler/kjoler o.a. verdifullt må sendes med sporing. F.eks som smartpost, Norgespakke eller som vanlig post med sporing og erstatning. Vi erstatter ikke varer som er som er kommet bort i posten.
  • Benytter du deg av angreretten, vil du få dine penger tilbake så snart vi har fått varen i retur og hatt anledning til å undersøke den. Pengene vil bli tilbakeført til kortet du brukte ved kjøp i nettbutikken, eller ny oppdatert faktura fra Klarna vil bli sendt deg. Betalte du via PayPal vil pengene refunderes dit.
  • Send aldri varer i retur som oppkrav. Dette tar vi ikke imot.
  • Du har ingen returrett på varer kjøpt i butikken.

Avbestillinger

  • Ved bestilling av brudekjole, selskapskjole eller annet som ikke er på lager og som må bestilles opp, kan du angre ditt kjøp helt til vi har fått avklart om du kan vente på varen. Vi tar kontakt pr. mail eller telefon. Etter at varen er bestilt opp kan du ikke angre kjøpet. Da sending alltid medfører ekstra kostnader for oss.

Reklamasjon

  • Har varen feil eller mangler kan du klage til post@abelone.no
  • Klager over feil eller mangler skal skje så raskt som mulig etter mottatt vare. Du kan klage skriftlig eller muntlig.
  • Når Abelone.no mottar en klage på varen, behandles klagen hurtigst mulig. Abelone.no vil ta stilling til om varen repareres, byttes eller om det skal gis et prisavslag. Skal varen tilbakesendes til Abelone.no skjer dette uten omkostninger for kunden. Blir varen skadet eller ødelagt på grunn av forsømmelse fra din side, må kunde erstatte dette.

Registrering av opplysninger

  • Abelone.no registrerer ditt navn og din adresse samt faktura i vårt kundekartotek i forbindelse med kjøpet. Opplysningene gis ikke videre, men Abelone.no beholder registreringen i fem år.
  • Ved betaling med kredittkort skjer registreringen via en sikker server, hvor opplysningene krypteres.

Vi gjør vårt ytterste for å gi våre kunder den beste service og rask levering som mulig. Vi bestreber å gi så korrekt og utfyllende informasjon som mulig. Vi må imidlertid ta forbehold om skrivefeil og feilprising av varer.

Leveringstid

Vi gjør vårt aller beste for å ha så kort leveringstid som mulig til våre kunder og sender ut varer nesten daglig.

Våre flinke medarbeidere vil sørge for å pakke bestillingen din med kjærlighet og omhu

images-79

LEVERING:

– Bestiller du innen klokken 12.00 blir pakken din sannsynligvis sendt samme dag. (Ikke fredag/lørdag) Du må påregne at det kan ta noe lengre tid enkelte dager, om det er mye å gjøre. Vi anbefaler alltid å bestille varer i god tid før bruk.

– Pakken (Pakke i postkasse) blir vanligvis levert i din postkasse. Pakker som er for store blir levert til ditt postkontor/ Post i Butikk, hvor du henter pakken selv.

– Pakke i postkasse har sporing og varsel blir sendt deg på SMS.

– Transporttid er normalt 2-3 virkedager, avhengig av strekning. Sjekk med posten for hvilke dager de har levering hos deg. Pakken kan leveres over hele landet, inkludert Svalbard. * I kampanjeperioder og enkelt dager med stor pågang kan det oppstå forsinkelser.

– EXPRESS OVER NATTEN SENDINGER: Levering på døren innen kl 09:00 neste morgen (les postens info om express over natten sending) På mindre steder vil leveringstidspunktet kunne forskyves til innen klokken 16:00.  Ekspress-Over natten kan sendes til de fleste steder i Norge.

– Bestiller du innen klokken 12.00 blir pakken din sannsynligvis sendt samme dag. (Ikke fredag/lørdag)

– Etter at du har bekreftet din ordre vil du innen kort tid motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss.

– De aller fleste varer vil sendes som servicepakke, med forsikring og sporing.

– Elektronisk varsling. Du varsles om at pakken er ankommet via sms.

– Pakken kan spores ved hjelp av sporingsnummer.

– Porto kr 79,- eller  kr 135,- (tilkommer sendinger over kr 700,-)

– Det er kjøpers ansvar å gjøre bestillingen i god tid før varen skal brukes.

– Haster det bestill ekspress over natten sending. Dette koster ekstra (Postens satser).

– Vi har de fleste varer på lager. Men med forbehold om utsolgt. Vi har ikke alle størrelser inne til enhver tid. Se da leveringstider for bestillingsvarer nedenfor.

– Vi gir deg tilbakemelding via e-mail når varen er sendt fra oss.

– Forbehold om lengre leveringstid ved bestillingsvarer. Vi gir beskjed via mail eller telefon om varer som må bestilles opp, og når du kan forvente de til deg. Du har da muligheten til å annullerer dit kjøp om du ikke kan vente.

 

Bestillingsvarer

  1. Vi gir deg beskjed via telefon eller mail om varer som må bestilles opp og når du kan forvente de til deg. Du har da anledning til å annullere eller endre din ordre.
  2. Vi gjør vårt ytterste for å ha rask levering. Haster bestill ekspress over natten sending.
  3. Vi har de fleste varer på lager, men ikke absolutt alle størrelser inne til enhver tid og ved utsolgt i nettbutikken blir varen regnet som bestillingsvare/r
  4. Lilly produkter som ikke er på lager og må bestilles opp ankommer ca. den 5-7 dag i hver måned og blir da sendt så raskt som mulig ut. Din bestilling må da være gjort i god tid før den 1. i hver mnd. dette for at vi skal rekke å legge den til på bestillingen vår som går den 1 i hver måned fra Leverandør. Bestillinger etter den første kommer da ikke med før neste måned igjen.
  5. Andre varer varierer det med leveringstidene. Vi tar kontakt om de må bestilles opp (om det avviker fra hva som står oppført i nettbutikken).

Henting i Butikken

<3 Det er ikke mulighet for å hente varen hos oss dessverre da noe går fra eksternt lager

images-79

Pakken leveres klimanøytralt. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Les mer på posten.no/miljo

hassall

Betalingsvilkår

BETALING:

Vi bruker Klarna Checkout – alle populære betalingsmåter i en betalingsløsning

 

Klarna Checkout er revolusjonerende med sin enkelthet. For å fullføre et kjøp trenger du kun å oppgi din e-postadresse og ditt postnummer. Ikke noe mer. Ingen lange registreringsprosesser eller skjemaer å fylle ut. På denne måten reduseres antallet steg fra et ønske om å kjøpe, og å fullføre kjøpet til et minimum. Vi gjør ikke bare kjøpsprosessen enklere, men også raskere.

Klarna Kundeservice tlf: 21 01 89 91   man-fred 8-17   

KLARNA Nettsider klikk her

Har du spørsmål? Kontakt Klarna på tlf 21 01 89 91 alle hverdager mellom 08.00 – 17.00

Link til Klarnas Allmenne vilkår

Link til Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

 

INFORMASJON KLARNA.

Når trekkes pengene fra konto eller når får jeg Faktura fra Klarna?

Etter at du har bekreftet din ordre vil du innen kort tid motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss.

Vi aktiverer din ordre først når den sendes fra oss. Ingen betaling eller faktura sendes ut før varen/e er sendt.

Først etter at varer er sendt trekkes beløpet fra kortet ditt eller vil du få Klarna faktura tilsendt på epost fra KLARNA. 

Faktura sendes direkte fra KLARNA om du har valgt Faktura eller delbetaling som betalingsmåte. Alle henvendelser ang. faktura rettes direkte til Klarna

KLARNA Faktura:

Klassikeren blant enkle og trygge betalinger. Når du handler på faktura med Klarna, får du alltid varene dine hjem før du betaler. Du betaler aldri for noe som er feil, eller som ikke dukker opp. Det er enkelt, risikofritt og praktisk. Dessuten betaler du hele beløpet direkte, slik at det er ute av verden.

Ønsker du å delbetale fakturaen din? Det er enkelt. Det eneste du trenger å gjøre, er å betale inn et mindre beløp enn summen på fakturaen. Da flytter vi deg automatisk til fleksibel betaling. Ganske enkelt.

KLARNA Delbetaling: 

Akkurat som når du handler med betalingsmåte Klarna faktura, får du varene før du betaler. Du kan velge å dele opp betalingen på 3,6,12 eller 24 måneder. Du vet hva månedskostnadene blir og du vet når du har betalt alt. For deg som delbetaler vil du også få alle dine kjøp samlet på èn månedsfaktura.

Betaling med Kreditt kort:

Hos oss kan du også velge om du vil betale med kredittkort (Visa/ Mastercard). Betaler du nmed Visa eller Mastercard blir beløpet reservert på din konto. Først når varen blir sendt ut blir beløpet trekt fra kontoen din. Her kan du lese litt om netthandel med kort  visa.no

 

betalingsmater

klarna sikkerhet 2